Πώς οι εφοπλιστές έκαναν «μούτσους» υπουργούς και κυβερνήσεις
Ο αγωνιστής πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ σπάει τη σιωπή και με αλήθειες καταρρίπτει όλους τους μύθους για τους «ευεργέτες» εφοπλιστές που φέρνουν συνάλλαγμα επειδή καταθέτουν μόνο ασφαλιστικές εισφορές ενώ απολαμβάνουν σειρά.... προκλητικών προνομίων Παρέμβαση του κ. Αντώνη Νταλακογεώργου, προέδρου της ΠΕΝΕΝ Σπάει τη σιωπή των ναυτικών ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κ. Αντώνης Νταλακογιώργος και σκιαγραφεί με αποκλειστική παρέμβασή του στο “ ΜΜΕΑγγλία το πραγματικό πρόσωπο των εφοπλιστών καταρρίποντας μύθους, λέγοντας αλήθειες για το εφοπλιστικό επιχειρηματικό «δαιμόνιο». Η παρέμβαση του κ. Αντώνη Νταλακογιώργου γίνεται λίγο καιρό μετά τα δημοσιεύματα του “Newsbomb.gr” που προκάλεσαν σάλο σε όλους τους κλάδους της ναυτοσύνης και ανάγκασαν ναυτικούς τόσο από τους αξιωματικούς, όσο κυρίως από τα κατώτερα πληρώματα που θίγονται να μιλήσουν. Κι αυτή τη φορά, η κυβέρνηση και ειδικά οι υπουργοί Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας και Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης θα πρέπει να σκεφτούν πολύ καλά πώς θα αντιμετωπίσουν τη λαϊκή ετυμηγορία η οποία τους κατηγορεί για ηθική αυτουργία στην εφοπλιστική ασυδοσία και προμελετημένο σχέδιο φτωχοποίησης και εξαθλίωσης. Η παρέμβαση του κ. Νταλακογεώργου έχει ως ακολούθως: Το τελευταίο χρονικό διάστημα με αφορμή την κρίση της χώρας μας αναπτύχθηκε μια έντονη συζήτηση σχετικά με τον ρόλο και την συμβολή των εφοπλιστών στην οικονομία της χώρας μας. Στο φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν μερικούς μήνες η κυβέρνηση τριπλασίασε την φορολογία των ναυτικών και επέβαλε νέα φορομπηχτικά μέτρα σε βάρος των μισθωτών και των συνταξιούχων ενώ άφησε άθικτο το προνομιακό φορολογικό καθεστώς των ελλήνων εφοπλιστών!!! Ταυτόχρονα επιχείρησε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του σε πρόσφατη εκδήλωση στο ΥΝΑ να εξωραΐσει την εικόνα του ελληνικού εφοπλισμού, με αφορμή δωρεά που έκαναν 2 μικρών σκαφών για το Λιμενικό σώμα, λέγοντας ότι έχουν δήθεν σημαντική συμβολή στην ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτήν την σύντομη παρέμβασή μου θέλω να αναφερθώ και να απαντήσω στο γνωστό σλόγκαν που προβάλουν και διαφημίζουν οι εφοπλιστές, οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι και τα παπαγαλάκια στο συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και στα ΜΜΕ. Δηλαδή ότι η αλματώδης ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, το λεγόμενο ναυτιλιακό θαύμα οφείλεται στο επιχειρηματικό δαιμόνιο των Ελλήνων Εφοπλιστών!!! Απόντες από παντού οι εφοπλιστές Αυτή την λαθεμένη και μακριά από την πραγματικότητα άποψη προσπάθησαν να προσπαθούν και σήμερα να την περάσουν στην κοινωνία για να γίνει αποδεκτή από αυτήν, να αποκτήσουν κοινωνικά και λαϊκά ερείσματα για να δικαιολογήσουν ότι ήταν και είναι απόντες από οποιαδήποτε αναπτυξιακή προσπάθεια του τόπου και της οικονομίας της χώρας μας. Θα αναφερθώ για να απαντήσω σε αυτή την προκλητική επιχειρηματολογία εφοπλιστών, πολιτικών εκπροσώπων τους και σε όλους εκείνους που αναπαράγουν αυτήν την ψευδή εικόνα για να εξωραΐσουν τον ρόλο του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ναυτιλία και στην χώρα μας γενικότερα. Αμέσως μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο που χαρακτηρίστηκε από την θυελλώδη ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας από το 1950 και μετά. Αυτό είναι υποχρέωσή μου προκειμένου να αποτίσουμε φόρο τιμής στους χιλιάδες ναυτεργάτες που έδωσαν την ζωή τους πολεμώντας στο πλευρό των συμμάχων στην διάρκεια του πολέμου. Πάνω από 2.500 χιλιάδες έλληνες ναυτεργάτες σκοτώθηκαν, πνίγηκαν ή σακατεύτηκαν στην διάρκεια αυτού του πολέμου. Την περίοδο εκείνη οι εφοπλιστές έστειλαν τα παιδιά και τις οικογένειές τους στην αμερικανική ήπειρο διότι στην Αγγλία κινδύνευαν να επιστρατευθούν, ενώ τις ανθρώπινες θυσίες των Ελλήνων Ναυτεργατών τις μετέτρεψαν σε χρυσάφι. Πήραν τότε 27 εκατομμύρια πολεμική αποζημίωση (λίρες εκείνης της εποχής) για τα σαπιοκάραβα και τα πλωτά φέρετρα που οδηγούσαν στον υγρό τάφο τους Έλληνες Ναυτεργάτες. Σαπιοκάραβα που βούλιαζαν Με μια κανονιά – όπως έλεγε και ο αείμνηστος Ναυτεργάτης αγωνιστής Αντώνης Αμπατιέλος – μπορούσαν να βουλιάξουν, και έτσι χάθηκαν τα περισσότερα. Οι Εγγλέζοι μάλιστα τα χρησιμοποίησαν στην πιο επικίνδυνη γραμμή, αυτήν στον Βόρειο Ατλαντικό. Οι Εφοπλιστές εισέπραξαν άλλα 13 εκατομμύρια λίρες από ναύλους και είναι άγνωστο πόσα εισέπραξαν τα πλοία τους που είχαν ξένη σημαία. Οι εφοπλιστές πήραν τα 100 «Λίμπερτυς» με την εγγύηση της τότε κυβέρνησης πληρώνοντας μόνο το 25% της αξίας τους. Έτσι άρχισε το λεγόμενο Ναυτιλιακό θαύμα. Το 1950 απελευθερώθηκαν οι 27 εκατομμύρια λίρες. Με αυτά τα λεφτά τα ζυμωμένα με τον ιδρώτα, τις θυσίες, το αίμα των Ναυτεργατών και τον σπαραγμό των οικογενειών τους, φτιάχτηκε, οικοδομήθηκε και αναπτύχθηκε η Ελληνική Ναυτιλία. Το θαύμα της ανάπτυξης της Ελληνικής Ναυτιλίας προβλήθηκε και προβάλλεται από την αστική προπαγάνδα σαν φαινόμενο που επιβεβαιώνει το σύστημα «της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της επιχειρηματικότητας» και γενικότερα του καπιταλιστικού συστήματος. Κράτος - υπηρέτης Την μεταπολεμική περίοδο οι εφοπλιστές και το κράτος - υπηρέτης τους, τους έδωσε απίστευτα και προκλητικά προνόμια για να στηριχθεί και να εδραιωθεί το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο στην παγκόσμια ναυτιλία. Τα προνόμια αυτά περιλαμβάνουν: $1Ø Φοροαπαλλαγές (η Ελλάδα ήταν και είναι γι’ αυτούς φορολογικός παράδεισος, είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ναυτιλία αντέγραψαν το φορολογικό καθεστώς υπέρ των εφοπλιστών μετά την πάροδο 15 – 20 ετών). $1Ø Ανυπαρξία ελέγχου στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. $1Ø Ελεύθερη διακίνηση συναλλάγματος. $1Ø Ελεύθερη επιλογή εθνικότητας της εταιρίας που διαχειρίζεται πλοία με ελληνική σημαία. $1Ø Χαμηλές ασφαλιστικές εισφορές σε σχέση με τους εργοδότες στην στεριά. $1Ø Τραγικά μειωμένες οργανικές συνθέσεις. $1Ø Απεριόριστος αριθμός χαμηλόμισθων αλλοδαπών πληρωμάτων. $1Ø Απόλυτη ελευθερία απολύσεων. Αυτό είναι και το νομοθετικό πλαίσιο της υποταγής των πολιτικών στις ορέξεις των εφοπλιστών: Ν. 26787/53: Νόμος συνταγματικά κατοχυρωμένος, θεσμοθετεί μια σειρά προνόμια στο ξένο κεφάλαιο που επενδύεται στην Ελλάδα. Το άρθρο 13 του νόμου αναφέρεται στην Ναυτιλία «πλοία πάνω από 1500 κ.ο.χ.που ανήκουν σε αλλοδαπούς (νομικά ή φυσικά πρόσωπα) μπορούν να εγγραφούν στα ελληνικά νηολόγια και να υψώσουν την ελληνική σημαία θεωρούμενα ως εισαγόμενο κεφάλαιο. Απολαμβάνουν δηλαδή έτσι τα προνόμια του ξένου κεφαλαίου. Πολλά από αυτά τα προνόμια έρχονται σε αντίθεση από νομικής πλευράς ακόμη και με το ισχύον αστικό και εμπορικό δίκαιο. Ν. 89/67: Ρυθμίζει τα της εγκατάστασης γραφείων και πρακτορείων στην Ελλάδα ξένων και ελληνικών εμποροβιομηχανικών εταιριών. Ν. 378/68: Εντάσσει τις αλλοδαπές ναυτιλιακές εταιρίες στον Ν. 89/67 Ν. 27/75: Εντάσσει τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες στο Ν.Δ 89/67 όπως έχει τροποποιηθεί με το άρθρο 28 του ν. 814/78. Ο νόμος 27/75 και ο ν. 29/75 καθορίζουν ελάχιστη φορολογία (κομίσιον) των ελληνόκτητων πλοίων (ελληνική σημαία και συμβεβλημένα με ΝΑΤ) πλοίων, που προσδιορίζεται με βάση το μέγεθος και την ηλικία του πλοίου. Σκανδαλώδεις ρυθμίσεις Οι παραπάνω νόμοι είναι συνταγματικά κατοχυρωμένοι και απαλλάσσουν τους εφοπλιστές από τον έλεγχο της εμπορικής δραστηριότητας των Ναυτιλιακών εταιριών και από φόρο εισοδήματος. Κατοχυρώνουν την ελευθερία εξαγωγής συναλλάγματος κεφαλαίων και κερδών. Με την αξιοποίηση αυτών των νόμων οι εφοπλιστές εγκαθιστούν στην Ελλάδα ένα πρακτορείο που διαχειρίζεται τα πλοία των «ξένων» εταιριών τους που έχουν συσταθεί στην Λιβερία – Παναμά κ.α. Ουσιαστικά το πρακτορείο είναι η πραγματική έδρα της εταιρείας ενώ η καταστατική έδρα δεν είναι παρά ένα φάντασμα. Οι παραπάνω σκανδαλώδεις φορολογικές και άλλες ρυθμίσεις προκάλεσαν πριν λίγο διάστημα την παρέμβαση της Κομισιόν που ζήτησε αιτιολογημένη απάντηση της ελληνικής κυβέρνησης για την εξαίρεση των εφοπλιστών από συγκεκριμένες διατάξεις της νομοθεσίας. Την ίδια στιγμή όμως στα μέτρα των 13,5 δισ. ευρώ επιβάλει τον τριπλασιασμό της φορολογίας των Ελλήνων Ναυτεργατών! Οι εφοπλιστές σαν κράτος εν κράτει επέβαλαν στις κυβερνήσεις την εξαίρεση των Ναυτεργατών και των Σωματείων τους από τον νόμο 1264/82 για τον εκδημοκρατισμό του συνδικαλιστικού κινήματος, την εξαίρεση από μια σειρά διεθνείς συμβάσεις όπως η Δ.Σ 135 και η Δ.Σ 156. Έχουν επιβάλει επίσης στις εργασιακές σχέσεις ένα ημιστρατιωτικό καθεστώς μέσω των πειθαρχικών συμβουλίων και της ναυτικής νομοθεσίας. Το κράτος και οι υποταγμένες στους εφοπλιστές κυβερνήσεις έχουν δεχθεί κάθε παράλογη και εξωφρενική αξίωσή τους σε πλήθος θεμάτων που τους απασχολούν όπως είναι η ναυτική εκπαίδευση, το ευρύ δίκτυο Προξενικών Λιμεναρχείων σε δεκάδες χώρες του κόσμου. Δεν είναι τυχαίος ο θόρυβος των εφοπλιστών για την πρόσφατη κατάργηση του ΥΕΝ. Το ΥΕΝ ήταν και είναι για τους εφοπλιστές «το Υπουργείο τους». Το ίδιο πιστά υπηρετούσαν και υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις τα εφοπλιστικά συμφέροντα μέσω της εκπροσώπησης της χώρας μας στους διεθνείς οργανισμούς όπως είναι ο ΙΜΟ – ΔΓΕ κ.λπ. Οι διασυνδέσεις και η επιρροή δεν σταματούν στο ΥΕΝ, αλλά ειδικά αυτό το Υπουργείο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα υποταγής του κρατικού μηχανισμού στο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Η σχέση με την… εθνική οικονομία Η Ελληνική Ναυτιλία και ειδικότερα το τμήμα της ποντοπόρου Ναυτιλίας ελάχιστους δεσμούς έχει με την ελληνική οικονομία, συμπεριφέρεται ακριβώς όπως οποιοδήποτε ξένο κεφάλαιο. Διαφέρει μόνο στις πρόσθετες δυνατότητες που έχει για να εκμεταλλεύεται τους εργαζόμενους, να χρησιμοποιεί το ελληνικό κράτος αλλά και τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Σχετικά με το Ναυτιλιακό συνάλλαγμα που και σε αυτό επικρατεί ένας μύθος που μεθοδικά το εφοπλιστικό κεφάλαιο διατηρεί και διαιωνίζει. Ακόμη και σήμερα που έχει αποδεκατιστεί το ελληνικό ναυτεργατικό δυναμικό από την ναυτιλία, κοντά στο 60% του ναυτιλιακού συναλλάγματος προέρχεται από τους μισθούς και τις εισφορές προς τα ασφαλιστικά ταμεία των Ναυτεργατών στο ΝΑΤ κ.λπ. Όμως επειδή το μεγαλύτερο μέρος των αποδοχών τους οι ναυτεργάτες το πληρώνονται στην Ελλάδα, εμφανίζονται οι Εφοπλιστές να «εισάγουν» μεγάλο μέρος του Ναυτιλιακού συναλλάγματος. Αυτή είναι η κατάσταση πάνω στην οποία χτίστηκε η θεωρία περί «εφοπλιστικού και επιχειρηματικού δαιμονίου» και ναυτιλιακού θαύματος και η οποία δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Στις σημερινές συνθήκες χρειάζεται να κάνουμε μια ταξική ανάλυση για την Ελληνική Ναυτιλία και την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με τις ασκούμενες πολιτικές των τελευταίων 40 χρόνων των διαδοχικών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ οι οποίες υπηρέτησαν το δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Χρειάζεται σε αυτές τις δύσκολες και κρίσιμες συνθήκες ο σχεδιασμός, η επεξεργασία, η διαμόρφωση και η διατύπωση μιας συνολικής και ενιαίας πρότασης για ένα άλλο μοντέλο Ναυτιλιακής πολιτικής που θα υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα, θα προσφέρει ουσιαστικά στην εθνική οικονομία, θα προσφέρει θέσεις εργασίας στους Ναυτεργάτες και τους εργαζόμενους στον ευρύτατο χώρο της Ναυτιλίας με κατοχυρωμένα και συγκροτημένα δικαιώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου